Index de ContingutsTECNOLOGIA A 2n D' E.S.O.

Redactat per: Xisco HUGUET (CMI.)

Darrera revisió:24/03/2003

El 2n d'E.S.O. és el primer curs on l'alumnat entra en contacte amb la tecnologia ja que amb el nou curriculum les 4 hores que s'han dedicar a l'àrea en aquest primer cicle es concentren en aquest segon curs, deixant el primer curs per a l'estudi de l'educació plàstica.

Donat que el camp abarcat per la tecnologia és tan ample com les pròpies activitats productives de la humanitat, s'han escollit una sèrie de continguts considerats bàsics i comuns a gran part de les tècniques com són les fases del procés creatiu de la tecnologia, la representació gràfica, el treball amb ferramentes i materials i el respecte a les normes de seguretat i al treball en grup.

Així doncs, aquest curs inicia de forma introductoria l'estudi de la tecnologia, i s'estableixen uns costums de treball (puntualitat, maneig i manteniment de ferramentes, utilització de guants, ulleres de protecció i altres mesures de seguretat) i el respecte a unes normes de funcionament dins del taller comunes durant tota l'etapa.

Els diferents continguts treballats es presenten al voltant d'una sèrie de projectes que inclouen el treball en fusta com material bàsic del curs, la interpretació i la realització de plànols, i la utilització d'operadors elèctrics i mecànics.

Per tenir informació més detallada del treball a 2n d'ESO podeu veure la programació corresponent. Si ho desitjau, podeu revisar el resum de continguts de les assignatures i matèries del departament.