Actuacions que no ens agraden al departament de Tecnologia
A l'atenció d’algun professor que ha passat per l’Institut i de
qualsevol altre que hi vulgui passar
- BUSCAR SEMPRE EXCUSES: que si no hi ha corrector gramatical, que si els alumnes són indisciplinats i poc capacitats, que si tens que preparar-te les oposicions, etc. Aquesta és la feina, i o trobes estratègies o canvies de feina. Els alumnes són els que hi ha i per això te paguen, igual que per fer la teva feina independentment dels teus problemes personals.
- ESCRIURE FATAL EN CATALÀ: Per una persona amb una carrera com a mínim i se suposa que amb el reciclatge de català aprovat no és necessari tenir corrector, al menys per no fer les faltes garrafals que fas tu, fins i tot als exàmens que dones als alumnes. Sinó BUSCAT ALGUNA SOLUCIÓ, PERÒ SENSE EXCUSES.
- POSAR POC INTERÉS EN LA REALITZACIÓ DE LA DOCUMENTACIÓ OFICIAL (Programacions, Memòries, ACIs, etc.): Encara que és pesat, ho hem de fer tots, i fer-ho amb un poc de professionalitat, perquè serveixi el millor possible. Els exàmens de setembre, també. L'únic que vares incloure (de 1r de Batxillerat) era només d'un tema amb l'EXCUSA (novament) de que aquest alumne no es presentarà. Encara que tenguis el títol de vident, no em serveix. Els fulls de recollida i retorn de fiances han de tenir les dades de l'imprés del departament, amb les dates de recollida i retorn, i podrien estar fetes amb un poc més d'interés.
- ESCAQUEJAR-TE DE LA PREPARACIÓ DE TALLER: Sempre tens excuses per esquivar els inventaris d'eines i materials (que l'any que ve hauran de ser a principi de curs i cada fi de trimestre), per no recollir les pràctiques i projectes dels teus alumnes. Si en Setembre tornes per quedar-te tens dues capses plenes (que jo vaig tenir que buidar de les taquilles dels teus alumnes) i bastants projectes per desmuntar i recuperar el material, i el material d'unes pràctiques d'electricitat que vares deixar tirat al meu taller quan et vaig tenir que "expulsar" del taller. També s'ha d'estar més predisposat a arreglar i millorar l'organització del taller.
- COL·LABORAR AMB FETS, NO NOMÉS AMB PARAULES: Ha acabat el curs i no he vist cap cartell de tancar l'aixeta (bona proposta teva, però només això), i les propostes de millora dels apunts vaig demanar, explicitament, que me donassiu una redacció possible i encara l'estic esperant (un altre motiu per creure que no entens les coses que et deim).
- PASSAR DE FER CUMPLIR LES NORMES: Per usar les instal·lacions de tecnologia has d'imposar-te als alumnes i fer cumplir les normes, especialment les que si no es cumpleixen afecten als grups que venen darrera. Si no ho arreglen els alumnes, ho hauràs d'arreglar tu, cosa que sembla que no et fa gràcia fer.
- NO ASSUMIR LES ERRADES I DEFECTES: Me molesta que no reconeguis una certa desorganització i desordre que tens, que queda en evidència en les multiples vegades que deies no haver recollit fulls del cassiller i després els trobaves dalt la taula. Evidentment que hi ha pitjors professors que tu i que no tot el que fas està malament, però aquesta és una excusa i el que s'ha d'intentar és millorar i corregir els defectes, almenys en el perfil que volem al nostre departament.
- NO FER CAS DELS CONSELLS DELS COMPANYS, especialment els més veterans. En linía amb l'anterior i amb la teva busca d'excuses, els consells que t'he donat jo o en Rafel pareix que te patinen permanentment.
- NO CUMPLIR AMB DILIGÈNCIA ELS ENCÀRRECS: Cansa tenir que demanar les coses reiteradament, com les còpies de fulls d'avaluacions o enunciats d'exàmens.
- NO PREPARAR-SE ANTICIPADAMENT TOTES LES CLASSES, fins i tot les de 2n d'ESO. No basta anar llegint i explicant el que es llegeix. Les classes s'han de preparar i als companys que tan acompanyat (concretament en Rafel) no els hi semblava.
- NO TENIR INTERÉS PER COORDINAR-SE. Enguany no m'has vengut a veure CAP vegada per demanar-me dades sobre les classes de 2n d'ESO. L'any passat, a vegades quan haviem quedat, arribaves tard per poder acabar el berenar tranquilament.
- MOSTRAR INCOHERENCIA ENTRE COMENTARIS I NOTES: No és normal queixar-se permanentment dels grups que es tenen i després anar aprovant a tot deu. S'ha de ser coherent i no regalar els aprovats. Encara estic esperant el teu arxiu de notes seguint els criteris de qualificació del departament.
- CORREGIR SENSE UN CRITERI ESTABLE: Dels exàmens dels teus alumnes que he revisat, hi ha respostes quasi idèntiques valorades una a màxim i l'altre a mínim. Sembla que corregeixes segons et cau la persona. A més, en les correccions hi ha d'haver més opcions que tot be o tot malament, encara que siguin preguntes d'1 punt. Per cert, el fet que a una persona li llevin terra per fer una carretera SÍ ÉS UN EFECTE NEGATIU DE LA TECNOLOGIA.
- POC ESFORÇ EN LA CORRECCIÓ DE RECUPERACIONS: Què és això de Recupera o No recupera. Els examens de recuperació s'han de corregir com qualsevol altre, amb nota numèrica.
Per evitar que aquestes mostres de poca implicació tornin a repetir-se, o al menys perque qui ho faci no pugui posar s'excusa de no saber-ho, he preparat un full de criteris que TOTS els que estiguem al departament l'any que ve hem de respectar. Està penjat a Internet perquè si algun candidat vol mirar-ho ja ho pugui trobar a www.eivissaweb.net/algarbtecno/departament/criteris.htm
Per tant, si segueixes en la línia de que et patinin els nostres consells i el curs que ve tornes al departament, ja saps el que hi haurà i recorda a no venir amb calçons de color blanc si no et vols embrutar.