INFORMÀTICA 4t ESO
Donat que, amb el mètode de treball que es segueix a classe, cap alumne fa el mateix, els criteris de qualificació es personalitzen bastant, i es basen en una interacció continua alumne-professor.
El punt de partida és la pròpia iniciativa de cada alumne, que decideix quin dels programes llistats vol treballar, i fins a on. Per a cada un d’ells es tenen preparades diferentes pràctiques de dificultat diversa, que donen opció a més o menys nota. Alguns alumnes també han proposat treballs a realitzar amb el software que s’ofereix a la programació. També s’ha donat el cas de treballs en grup que sorgeixen de forma espontània.
Els items que s’observen a l’hora d’avaluar són tres:
Com ja ve sent tradicional, el component actitudinal en aquesta matèria és força important. Dels tres conceptes llistats aquí, el percentatge de nota es podria repartir així:
Component actitudinal
40%
Registre personal informatitizat diari
10%
Dificultat dels treballs triats
50%
La recuperació dels treballs mal plantejats o mal resolts consisteix en la seva repetició amb indicacions més detallades per part del professor, o la utilització del mateix software amb un enfocament distint.
R. Serra
Novembre 2005