TECNOLOGIA INDUSTRIAL I Nom: ____________________________________________ Classe: _______
1r BATX: CRITERIS D’AVALUACIÓ OFICIALS
Tots els blocs |
I |
F |
Concebre altres solucions- modificant la manera d’ús, |
|
|
Blocs 1, 2 i 6 |
I |
F |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
- modificant la ubicació |
|
|
|
|
|
Utilitzar un vocabulari adequat per a descriure les tècniques en un procés de producció |
|
|
- modificant els hàbits de consum |
|
|
Argumentar el probable procés de fabricació d’un producte |
|
|
|
|
|
||||||
Diferenciar correctament els processos industrials |
|
|
|
|
|
Valorar les raons econòmiques de la producció d'un producte |
|
|
Bloc 2 |
I |
F |
||||||
Descriure de forma adequada els elements de màquines |
|
|
Descriure els materials més habituals d'ús tècnic |
|
|
Valorar les repercussions ambientals de la producció d'un producte |
|
|
Aportar idees i opinions pròpies sobre els objectes tècnics |
|
|
Identificar les propietats dels materials més habituals d'ús tècnic |
|
|
Valorar les repercussions ambientals de l'ús d'un producte |
|
|
Argumentar idees i opinions pròpies sobre els objectes tècnics |
|
|
Identificar les aplicacions més característiques dels materials més habituals d'ús tècnic |
|
|
Valorar les repercussions ambientals de la deixalla d'un producte |
|
|
Aportar idees i opinions sobre la fabricació dels objectes tècnics |
|
|
Analitzar l'adequació d'un material a una finalitat concreta |
|
|
Blocs 4 i 7 |
I |
F |
Argumentar idees i opinions sobre la fabricació dels objectes tècnics |
|
|
Seleccionar el material idoni per a una aplicació real. |
|
|
Calcular el cost energètic del funcionament ordinari d’un local o d’un habitatge |
|
|
Valorar idees alienes sobre objectes tècnics i la seva fabricació |
|
|
Valorar les diferents propietats que condicionen una elecció adequada |
|
|
Estimar el cost econòmic que suposa el consum quotidià d’energia - utilitzant factures dels serveis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
- utilitzant càlculs sobre les característiques tècniques de les diferents instal·lacions |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
- utilitzant informació comercial |
|
|
Prendre la iniciativa per a exposar i defensar les pròpies idees |
|
|
Valorar els aspectes estratègics que condicionen una elecció adequada |
|
|
Cercar possibles vies de reducció de costos i estalvi energètic. |
|
|
Assumir amb tolerància les crítiques rebudes |
|
|
|
|
|
Suggerir possibles alternatives d’estalvi |
|
|
Bloc 1 |
I |
F |
Blocs 3, 4 i 5 |
I |
F |
Blocs 1, 3, 4, 5 i 6 |
I |
F |
Avaluar les repercussions sobre la qualitat de vida de la producció d’un producte quotidià |
|
|
Identificar els elements funcionals que componen un producte tècnic d’ús comú |
|
|
Relacionar les noves tecnologies amb l’augment de la qualitat dels productes fabricats |
|
|
Avaluar les repercussions de la utilització d’un producte o servei tècnic quotidià |
|
|
Identificar les estructures que componen un producte tècnic d’ús comú |
|
|
- des del punt de vista del disseny |
|
|
- des del punt de vista la fabricació |
||||||||
Suggerir possibles alternatives tècniques de millora d'un producte quotidià |
|
|
Identificar els mecanismes que componen un producte tècnic d’ús comú |
|
|
- des del punt de vista de la simulació de determinats sistemes físics complexos |
|
|
Suggerir alternatives de millora d'altre ordre (econòmiques, ecològiques, ...) d'un producte |
|
|
Identificar els circuits que componen un producte tècnic d’ús comú |
|
|
Integrar l’ordinador com a eina que facilita el procés de fabricació |
|
|
Concebre altres solucions - usant materials alternatius |
|
|
Analitzar les relacions entre els diferents elements que constitueixen un objecte tècnic |
|
|
Integrar l’ordinador com a eina que facilita el procés d’aprenentatge |
|
|
- usant principis de funcionament alternatius |
|
|
Analitzar el paper que ocupa cada element en el funcionament del conjunt |
|
|
TOTALS |
|
|
- usant mitjans de producció alternatius |
|
|