3r ESO: CRITERIS D’AVALUACIÓ OFICIALS Nom: ____________________________________________ Classe: _______
PROCÉS de resolució de problemesTECNOLÒGICs |
I |
F |
Identificar materials de construcció en aplicacions habituals |
|
|
Descriure el funcionament de les màquines elèctriques bàsiques |
|
|
Buscar solucions a problemes: |
|
|
Usar de manera correcta tècniques de conformació de materials de construcció |
|
|
Conèixer els components electrònics bàsics (resistència, díode i transistor). |
|
|
Seleccionar solucions a problemes: |
|
|
||||||
Incorporar criteris d’economia a la solució |
|
|
Usar de manera correcta tècniques d’únió de materials de construcció |
|
|
Muntar circuits electrònics senzills a partir d’un esquema predeterminat |
|
|
Incorporar criteris de sostenibilitat a la solució |
|
|
||||||
Incorporar criteris de seguretat a la solució. |
|
|
Relacionar les propietats amb les aplicacions dels materials de construcció |
|
|
|
|
|
Planificar la construcció de la solució |
|
|
Maquinari i programari: US D’ORDINADORS |
I |
F |
|||
Fer dibuixos dels projectes |
|
|
|
|
|
Elaborar documents tècnics que tenguin text |
|
|
Usar els materials de manera òptima per construir la solució. |
|
|
ENERGIA I LA SEVA TRANSFORMACIÓ |
I |
F |
Elaborar documents tècnics que tenguin imatges |
|
|
Conèixer mitjans de producció d’energia elèctrica |
|
|
|
|
|
|||
Usar les eines i màquines-eina correctament per construir la solució. |
|
|
Conèixer mitjans de transformació d’energia elèctrica |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
Respectar les normes de seguretat. |
|
|
Conèixer mitjans de transport d’energia elèctrica |
|
|
|
|
|
Elaborar Documents del projecte amb llenguatge tècnic |
|
|
Descriure esquemàticament el funcionament de centrals productores d’energia (hidroelèctriques, tèrmiques i nuclears) |
|
|
Realitzar dibuixos amb progs.de disseny gràfic senzill |
|
|
Localitzar informació amb un gestor de base de dada |
|
|
||||||
Treballar en equip amb tolerància |
|
|
||||||
Crear informació amb un gestor de bases de dades |
|
|
||||||
Treballar en equip amb autonomia. |
|
|
Descriure esquemàticament el tipus de centrals productores d’energia |
|
|
Actualitzar informació amb un gestor de bases de dades |
|
|
|
|
|
||||||
Tècniques d’expressió gràfica: DIBUIX TÊCNIC |
I |
F |
Descriure esquemàticament els sistemes tecnològics per aprofitar les energies renovables (eòlica, solar, mareomotriu i biomassa) |
|
|
Tecnologies de la comunicació: INTERNET |
I |
F |
Dibuixar Vistes d’objectes |
|
|
Usar Internet per comunicar-te entre grups |
|
|
|||
Dibuixar Perspectives d’objectes |
|
|
Usar Internet per publicar informació |
|
|
|||
Usar Escales en els dibuixos |
|
|
Conèixer el funcionament d’un motor d’explosió |
|
|
Dissenyar una pàgina web |
|
|
Acotar els dibuixos |
|
|
Conèixer diverses fonts d’energia. |
|
|
Elaborar una pàgina web. |
|
|
Usar la Normalització de dibuix |
|
|
Comprendre la importància de l’energia elèctrica en l’àmbit domèstic |
|
|
Conèixer conceptes de navegació per Internet |
|
|
|
|
|
Conèixer terminologia de navegació per Internet |
|
|
|||
MATERIALS d’ÚS TÈCNIC |
I |
F |
Comprendre la importància de l’energia elèctrica en l’àmbit industrial |
|
|
Usar eficientment els cercadors |
|
|
Conèixer les propietats bàsiques dels plàstics |
|
|
Usar gestors de correu electrònic |
|
|
|||
Conèixer les aplicacions més importants dels plàstics Identificar plàstics en objectes habituals |
|
|
|
|
|
CIÈNCIA, TECNOLOGIA i SOCIETAT |
I |
F |
CIRCUITS I MÀQUINES ELÈCTRIQUES |
I |
F |
Reconèixer impacte de l’activitat tecn. sobre el medi |
|
|
|||
Usar de manera correcta tècniques de conformació de plàstics |
|
|
Dissenyar circuits elèctrics senzills en CC |
|
|
Comprovar beneficis de les tecnologies correctores per aconseguir un desenvolupament sostenible |
|
|
Simular circuits elèctrics senzills en corrent continu |
|
|
||||||
Usar de manera correcta tècniques d’únió de plàstics |
|
|
Muntar circuits elèctrics senzills en corrent continu |
|
|
Comprovar necessitat de les tecnologies correctores per aconseguir un desenvolupament sostenible |
|
|
|
|
|
Reconèixer les magnituds elèctriques bàsiques |
|
|
|||
|
|
|
Reconèixer els seus instruments de mesura |
|
|
Fomentar eficiència i estalvi energètic |
|
|
Conèixer les propietats bàsiques dels materials de construcció (petris, ceràmics) |
|
|
Realitzar mesures elèctriques bàsiques. |
|
|
Analitzar críticament repercussions ambientals de l’activitat tecnològica |
|
|
Reconèixer la seva simbologia |
|
|
||||||
Conèixer les aplicacions més importants dels materials de construcció |
|
|
Descriure les parts de les màquines elèctriques bàsiques (dinamo, motor de CC, alternador, transformador) |
|
|
Desenvolupar actituds de consum racional |
|
|
Intentar aconseguir un entorn saludable i més qualitat de vida |
|
|
||||||
|
|
|
TOTALS .