2n ESO: CRITERIS D’AVALUACIÓ OFICIALS Nom: ____________________________________________ Classe: _______



Bloc 1: Procés de resolució d problems tecnològics

I

F

Tenir una visió del procés d'obtenció dels metalls



Bloc 7: Maquinari i programari

I

F

Valorar el mètode de projectes



Tenir visió del procés de manufactura dels metalls



Identificar els components bàsics d'un ordinador



Utilitzar el mètode de projectes per resoldre prob.t.






Conèixer la funció dels components bàsics



Elaborar documents tècnics



Bloc 4: Estructures

I

F

Connectar els components bàsics d'un ordinador



Realitzar les operacions tècniques de pla de treball



Analitzar elements resistents en les estr. de l'entorn



Manejar l'entorn gràfic dels sistemes operatius



Tenir en compte normes de seguretat



Descriure elements resistents en les estr. de l'entorn



Personalitzar l'entorn dels sistemes operatius



Tenir en compte condicions de l'entorn



Analitzar esforços en les estructures de l'entorn



Emmagetzemar i recuperar informació de dif.suports



Organitzar l'execució d'un projecte



Descriure esforços en les estructures de l'entorn



Saber administrar un sistema informàtic personal



Mostrar implicació personal en el projecte



Relacionar funció dels elements amb els esforços



Emprar l'ordinador per comunicar informació



Saber treballar en equip



Comprendre la importància de seleccionar materials



Emprar l'ord. per localitzar informació de difer. fonts



Respectar i tolerar les idees i opinions del grup






Emprar l'ordinador per manejar informació de dif.font



Capacitat de construcció



Bloc 5: Mecanismes

I

F

Conèixer la terminologia dels processadors de textos



Utilització de màquines i eines seguint normes d'ús



De mecanismes de transmissió de moviments:

- Comprendre el funcionament



Aplicar la terminologia dels processadors de textos






Conèixer la terminologia de les eines de presentacions



Bloc 2: Tècniques d'expressió i comunicació

I

F

- Descriure el funcionament



Aplicar la terminologia de les eines de presentacions



Representar esbossos d'objectes senzills



- Comprendre l'aplicació



Conèixer els procediments bàsics dels proc. de textos



Representar croquis d'objectes senzills



- Descriure l'aplicació



Aplicar els procediments bàsics dels proc. de textos



Representar vistes d'objectes senzills



De mecanismes de transformació de moviments:

- Comprendre el funcionament



Conèixer els procediments bàsics de les eines de pres.



Representar perspectives d'objectes senzills



Aplicar els procediments bàsics de les eines de pres.






- Descriure el funcionament






Bloc 3: Materials d'ús tècnic

I

F

- Comprendre l'aplicació



Bloc 8: Tecnologies de la comunicació. Internet

I

F

Conèixer la classificació gral dels materials d'ús hab.



- Descriure l'aplicació



Localitzar informació concreta a Internet amb cercad.



Conèixer les propietats dels mat. natur. i transformats



Analitzar i observar màquines



Localitzar informació concreta a Internet amb altres



Conèixer propietats tecnològ. bàsiques de la fusta.



Usar adequadament mecanismes en proj. i maquetes



Utilitzar Internet com a mitja de comunicació



Conèixer propietats físiques bàsiques de la fusta.



Usar adequadam. màquines simples en proj. i maq



Fer servir correu electrònic



Conèixer propietats químiques bàsiques de la fusta.



Triar operadors i mecanismes per construir maquet.



Adjuntar arxius al correu electrònic



Conèixer propietats tecnològ. bàsiques dels metalls









Conèixer propietats físiques bàsiques dels metalls



Bloc 6: Electricitat

I

F

Bloc 9: Tecnologia i societat

I

F

Conèixer propietats químiques bàsiques dels metalls



Reconèixer les magnituds bàsiques elèctriques: VIR



De l'entorn tecnològic de les Illes Balears

- Descriure les oportunitat que ofereix



Identificar les varietats de fusta natural



Conèixer associació entre magnituds i unitats



Identificar les varietats de fusta transformada



Valorar els efectes de l'energia elèctrica



- Comprendre les oportunitat que ofereix



Identificar els metalls més emprats: ferro, coure i Al.



Valorar la capacitat de conversió en altres "energies



- Valorar les oportunitat que ofereix



Conèixer les aplicacions tècn. més usuals de la fusta



Ser conscient dels importànts usos de la EE en cases



De l'entorn productiu de les Illes Balears

- Descriure les oportunitat que ofereix



Conèixer les aplicacions tècn. més usuals dels metalls



" " dels importànts usos de la EE en indústries



Ús correcte les tècniques bàsiques de conformació



Identificar elements fonamentals d'un circuit de CC



- Comprendre les oportunitat que ofereix



Ús correcte de les tècniques bàsiques d'unió



Dissenyar circuits elèctrics CC amb components adeq



- Valorar les oportunitat que ofereix



Ús correcte de les tècniques bàsiques d'acabat



Construir circuits elèctrics CC amb components adeq



Conèixer les tecnologies usades als diferents sectors.



Mantenir criteris de seguretat adequats



Valorar l'impacte de l'ús de l'EE en el medi ambient






Tenir una visió del procés d'obtenció de les fustes



Tenir bona predisposició a l'estalvi energètic






Tenir visió del procés de manufactura de les fustes






TOTALS