Temporalitzacio 4t ESO 08/09

15/9/08

Presentació. Examen Inicial. Funcionament Assignatura

22/9/08

Repàs de normes, notes, etc.

Revisió d'eines i zona de treball

Plantejament condicions PT

29/9/08

Repàs vistes, acotació, perspectives

Croquis de vistes, delineat i perspectives amb paralex

Disseny assistit per ordinador: dibuix en dues i tres dimensions.

6/10/08

3-Tema 9-

La normalització a la indústria.

- Aprofitament de matèries primeres i recursos naturals. Adquisició d'hàbits que potenciïn el desenvolupament sos-tenible.

Maneig de màquines-eina: Torn, fressadora i serreta elèctrica.

Presentacions col·lectives.

Utilització de les eines informà-tiques per elaborar documents tèc-nics.

13/10/08

Tema 1-

Bloc 7. Tecnologia i societat

- La tecnologia i el seu desenvolupa-ment històric. Fites fonamentals: revolució neolítica, revolució industrial, acceleració tecnològica del segle XX. Interrelació entre tecnologia i canvis socials i laborals.

Maneig de màquines-eina: Torn, fressadora i serreta elèctrica.

Fer cable de polímetre amb pinça cocodril.

Treball Ciència, tecnologia i societat. Anàlisi de l'evolució dels objectes tècnics en funció dels factors següents: desenvolupament dels coneixements científics i tecnològics, estructures socioeco-nòmiques i disponibilitat de dife-rents energies: Internet, Ordina-dor, Inst. elèctriques, Televisió, Telefon, Robots.

Perspectives de futur.

20/10/08

Tema 4-5

Bloc 1. Instal·lacions en habitatges

Llista de tipus d'instal·lacions- Anàlisi dels elements que configuren les instal ·lacions d'un habitatge: electricitat. Components, normativa, simbologia i altres instal·lacions.

Classificació cables.

Muntatge circuits en caixa de connexions.

Muntatge de quadres elèctrics. Real i/o virtual: selecció de cables, d'interruptors, etc.

Presentació proposta PT: Marqueting: anàlisi del mercat potencial. Característiques desitjables. "Vendre" el producte

27/10/08

-Repas estructura producció i distribució elèctrica. Anàlisi de factures domèstiques.

Experiments amb transformadors

Traçat linia des de GESA. Google Earth: situació subestacions. Distancies (sigmap?).

3/11/08

-Aigua sanitària, evacuació d'aigües, components, normativa, simbologia

Experiment amb descarrega i boia?

Muntatge ordinadors

10/11/08

- gas, sistemes de calefacció (pla-ques solars) aire condicionat. Arqui-tectura bioclimàtica per a l'aprofita-ment energètic: desenvolupament sostenible.

Experiments energia solar

Maneig bàsic ordinadors

17/11/08

Tema 6-7-8

Bloc 2. Electrònica: definició. Analisi per blocs: entrada, procés i sortida. Electrònica analògica i digital

Soldadura. Estanyar fils i soldar cables i leds. Fer plaques de pràctiques alecop amb reles, transistor, etc. Exercicis i muntatges de llibre???

Entrega Informació i possibles solucions. Selecció de la millor

24/11/08

- Electrònica analògica: descripció. Components electrònics passius i actius més emprats. Aplicacions en muntatges senzills.

Anàlisi Font d'alimentació i enllumenat d'emergència

Programació ordinadors

1/12/08

- Electrònica digital. Portes lògiques. Aplicació de l'àlgebra de Boole a problemes tecnològics bàsics.

- Muntatges de circuits electrònics en plaques perforades, plaques de proves i circuits impresos.

-Ús de simuladors per analitzar el comportament dels circuits electrònics.

8/12/08

Presentacions treballs CTS

15/12/08

Presentacions treballs CTS

Entrega de l'Avantprojecte.

FI 1a AVALUACIÓ - VACANCES DE NADAL

5/1/09

Tema 9

Bloc 4. Pneumàtica i hidràulica

Exemples d'aplicació en sistemes in-dustrials. Principis físics de funciona-ment. Components

Experiments amb xeringues. Experiències Llibre 4t - pag. 133 i s.

12/1/09

- Descripció i anàlisi dels sistemes hidràulics i pneumàtics. Simbologia

- Simulació: Disseny de circuits bàsics emprant simbologia específica. (4t pg150 i s)

19/1/09

26/1/09

2/2/09

Tema 11-12

Bloc 3. Control i robòtica

sistemes automàtics,: definició, estructura: entrada, procés i sortida.

Dispositius d'entrada: sensors. - Percepció de l'entorn:sensors emprats habitualment (domèstics). Aplicacions a la indústria, la medicina, la investigació, etc.

Experimentació amb sensors: llàmines bimetàliques, LDR, , Actuadors: Reles, Electrovalvules, motors, etc

Anàlisi d'una rentadora.

9/2/09

Dispositius de sortida: Actuadors: motors i cilindres hidràulics i pneumàtics

Muntage de mecanos o similars

16/2/09

Dispositius de procés: electrònica clàsica. Tipus de sistemes. Concepte de realimentació.

L'ordinador com a dispositiu de control:senyals analògics i digitals. Transmissió de la informació per mitjà de senyals elèctrics. - Introducció als microcontroladors.

Control del semàfor

23/2/09

Robotica. Domòtica. Llenguatges de control de robots: programació

- Disseny i construcció de robots senzills. Ús de l'ordinador com a element de disseny, simulació, programa-ció i control.

2/3/09

9/3/09

16/3/09

23/3/09

FI 2n AVALUACIÓ

30/3/09

VACANCES DE SETMANA SANTA

20/4/09

Tema 2-3

Bloc 6. Tecnologies de la comunicació Sistemes de comunicació per transmetre so, imatge i dades. - Descripció dels sistemes de comunicació amb fil i sense fil i els principis tècnics.

Avaluar i recapitular el prototipus

27/4/09

Telefonia fixa: Estructura. Cablejat: coure, Fibra optica.

Telefonia mòbil: descripció i principis tècnics.

Avaluar i recapitular el prototipus

4/5/09

- Sistemes de comunicació via satèl·lit: telefonia i televisió. Fonaments del GPS.

11/5/09

- Utilització de tecnologies de la comunicació d'ús quotidià. Grans xarxes de comunicació de dades. Perspectiva de desenvolupament. Control i protecció de dades. - Actitud crítica i responsable cap a la propietat i la distribució del programari: tipus de llicències d'ús i distribució.

18/5/09

25/5/09