CRITERIS I CONDICIONANTS DELS PROJECTES DE 2n D'ESO.
- Construcció de pales a dos:
Seguint activitat i projecte adjunt
- DISSENY D'UN JOC DE TAULA: Objectius: Introduir el procés tecnològic.
Plantejament del problema: Els grups de 3 a 5 alumnes han de "dissenyar" i construir un joc de taula,
amb totes les parts necessàries: tauler, fitxes o figures i reglament o normes de joc
i omplir els documents tipics d'un projecte tecnològic simplificat.
(mostres, documents)
- CONSTRUCCIÓ D'UN FARISTOL D'ESTUDI: Seguint activitat i
projecte adjunt
- DISSENY D'UN MÒBIL SENZILL, EXCLUSIVAMENT MECÀNIC. Objectius:
Explorar les possibilitats mecàniques. Plantejament: Els grups d'alumnes
(els mateixos que en projectes anteriors o millor variant la composició)
han de dissenyar i construir un mòbil que utilitzant exclusivament operadors mecànics
(palanques, politges, molles, gomes, cordes, etc) tengui moviment encadenat,
de manera que actuant manualment sobre un lloc del projecte es moguin altres peces
(Ex.: laberint, circuit "monza",
jugador de basquet o futbol a gomes, mini-grua, etc.).
També omplir els documents del projecte.
- CONSTRUCCIÓ D'UN DISPOSITIU ELÈCTRIC. Objectius: Cončixer i utilitzar operadors
elèctrics bàsics: piles, bombetes, interruptors, brunzidors (motors, de moment,
millor no). Plantejament: Disseny, construcció i posterior documentació d'un sistema
electric que combini els mecanismes bàsics per aconseguir un efecte bàsicament
elèctric (Ex.: Lampareta amb materials reciclats, Alarma d'una casa, Bombeta d'encesa automàtica (com la de la nevera),
"mapes didàctis", control de llum des de dues o tres posicions (habitacions de cases), etc.
- CONSTRUCCIÓ I PROJECTE D'UN MECANISME MOGUT AMB ELECTRICITAT. Objectius: Recapitular
els continguts bàsics del procés tecnologic. Plantejament: Projecte final lliure
amb el condicionant d'aconseguir un sistema amb moviment mogut amb un motor elèctric
(Ex:.vehicle, moli, grua, atracció de fira, etc.)