UNITAT: FERRAMENTES ELÈCTRIQUES PORTÀTILS.

ACTIVITAT 9: EL TREPANT ELÈCTRIC.

Per a contestar aquest guió, hauràs de buscar entre el material que tens al final del guió, en el llibre de text i en els teus coneixements. Com en totes les activitats, es valorarà el teu grau d'autonomia, es a dir, que la puntuació serà tant més alta com més preguntes hagis pogut resoldre correctament sense l'ajuda del professor. A més, si fas preguntes que tenen una resposta directa entre els fulls del guió, perdràs punts automàticament.

Per tant, és aconsellable que segueixis les Normes de realització d'activitats, i llegeixis les fotocòpies adjuntes o pàgines del llibre indicades abans de contestar les preguntes i exercicis proposats, a menys que coneguis la resposta adequada directament.

Per tant, es aconsellable que segueixis les Normes de realització d'activitats, i llegeixis les fotocòpies adjuntes o pàgines del llibre indicades abans de contestar les preguntes i exercicis proposats.

1) Contesta les següents qüestions:

• Quines eines són necessàries per a perforar?

• Com es produeix el forat?

• Què és una broca?

• Quina forma té?

• Quins moviments se li donen a la broca per a perforar?

• Per a què serveix la ranura en forma helicoidal que té?

• Quina llargada té una broca?

• Com es classifiquen les broques?

• De què depèn la velocitat que ha de tenir la broca?

• En quins casos utilitzareu velocitats altes i en quins baixes?

• Classifica les broques que te doni el professor , indicant de quin tipus són i la velocitat a la que s'han d'utilitzar.

• Què és un trepant de columna?. Fes un petit esbós.

2) En la fotocòpia del manual d'instruccions del trepant CASALS, model C500/ 2P, que és el que nosaltres tenim per utilitzar, buscau la resposta a les següents preguntes:

 

1. Potència i tensió elèctrica.

2. Com ha d'estar la màquina abans de posar-se en marxa?

3. Quin tipus de cable elèctric utilitza aquesta màquina?

4. Quin manteniment s'ha de fer a la màquina?

5. Cada quan s'han de revisar les "escobilles"?

6. Quina longitud han de tenir com a mínim per poder seguir treballant?

7. Per a quins materials s'ha d'emprar la velocitat 1 i per a quins la velocitat 2?

8. Quina de les dues velocitats és més ràpida?

9. Quan no s'ha d'utilitzar la percussió?

10. Què passa amb els forats molt fondos?

11. Per a què serveix el mànec auxiliar?

12. Quin gruix màxim es pot foradar en diferents tipus de materials?

13. Fes un esbós de la màquina indicant les seves diferents parts.

3) Referent a les tècniques de foradar, contesta:

• Amb quina eina s'ha de marcar el punt del forat? Per què?

• Quina és la darrera operació que es fa després de foradar i per què s'ha de fer?

• Quines són les "prendes" de seguretat que s'han d'utilitzar?

• Què pot passar si no es duu el cabell recollit i la roba ajustada?

• Com s'ha d'actuar si se'ns enganxa la peça que estam treballant?

• Per què no s'han de tocar les peces metàl·liques just després de foradar?

 

4) Per al conjunt de tacs que us ha deixat el professor, feis un esbós del seu sistema de funcionament, indicant el seu nom, l'aplicació i els avantatges de la seva utilització

 

 

5) Utilitzant les eines adequades, haureu de realitzar el conjunt de forats que us indiqui el professor.

• De què depèn la fondària del forat que teniu que fer? Com la comprovareu?