UNITAT DIDÀCTICA: ESTUDI DE LES ESTRUCTURES
Nom alumne/a 1: _________________
Nom alumne/a 2: _________________
Curs i grup: __________
Data: __________
5- EXPERIÈNCIA AMB PERFILS DE FUSTA:
Introducció:
La facilitat amb que les peces i les estructures aguanten els esforços que reben no depèn només del material del que estan fetes, sinó que també depèn de la forma que tenen.
Desenvolupament:
A la part de darrera tens dibuixats els perfils o tipus de bigues que heu d’estudiar
Taula
Càrrega (Kgs) |
Deformació (mm) |
||
Biga 1 |
Biga 2 |
Biga 3 |
|
|
Contesta les següents preguntes:
Tipus de bigues a estudiar:
OBLIGATORIS
1. Estudi d’una biga de secció quadrada. S = a x a y longitud L
a= _____ mm
S= _____ mm2
L= _____ mm.
2. Estudi d’una biga de secció rectangular. S = a x b y longitud L
a= ______ mm
b= ______ mm posició vertical posició horitzontal
S= ______ mm2
L= ______ mm.
ADICIONAL
3.Estudi d’una biga amb perfil H.
UNITAT DIDÀCTICA: ESTUDI DE LES ESTRUCTURES
Nom alumne/a 1: _________________
Nom alumne/a 2: _________________
Curs i grup: __________
Data: __________
EXPERIÈNCIA AMB ESTRUCTURA SIMPLE:
Introducció:
Les estructures reticulars, a més de la seva lleugeresa i estabilitat, tenen un altre avantatge: que les seves barres nomes aguanten esforços de tracció o de compressió, la qual cosa les fa molt fàcils de dissenyar i calcular.
Amb aquesta experiència es preten que sigau capaços de determinar si una barra d'una estructura està sotmesa a tracció o a compressió
Desenvolupament:
Muntau l'estructura que teniu dibuixada a continuació amb les peces que us subministri el professor. Els cargols (perns) els heu d'estrenyer només amb les mans, sense emprar cad tipus d'eina. Llavors col·locau l'estructura en el suport i posau-li el pes on us indiqui el professor i comprovau si aguanta. Si ha aguantat ja podeu començar l'experiment.
Amb cada barra, seguint l'ordre indicat en el dibuix, heu de fer el següent:
Contesta la següent pregunta: Per què podem saber amb el cordill si l'esforç és de tracció o compressió? :